Industriële Reclame, P. I. Slee Smith

Industriële ReclameVoor vele bedrijven zal dit boek speciale waarde hebben. Over de marketing van de industriële goederen is immers, zeker in vergelijking met de literatuur over de marketing van consumptiegoederen, maar weinig geschreven. Ook verkoop aan bedrijven is in wezen ‘aan de man’ brengen, en beide vormen van marketing hebben dan ook veel gemeenschappelijk. Maar erzijn ook belangrijke verschillen, die in dit boek worden aangegeven.

De schrijver geeft in dit boek een volledig overzicht over het terrein van de industriële reclame en marktverkenning, en hij heeft zich hierbij gericht op de kennis die men voor de praktijk nodig heeft. Daarom worden niet alleen de grote lijnen voor het beleid getrokken, maar worden ook meer gedetailleerd de reclamecampagne, het organiseren van een tentoonstelling, of de produktie van een film besproken. Ook zaken als de relatie van het bedrijf tot de adviseur op het gebied van marketing, en goede public relations, die van zo uitermate groot belang kunnen zijn, krijgen ruim de aandacht.
Dit boek, waarin de principes van industriële marketing, zowel als de technische details die men bij het werk nodig heeft, door een werkelijk deskundige worden belicht, zal voor iedere belanghebbende, leek of vakman, een belangrijke hulp blijken te zijn.

MARKA-BOEKEN – Antwerpen – nr 82 – 239 paginas

Oorspronkelijke titel: Techical and Industrial Advertising and Marketing
Uitgegeven door Business Publications Limited, London 1963
Vertaald door M. Zwiers
Omslag: Cees van Dorland

P. I. Slee Smith (from the cover), die een chemische en technische opleiding heeft gevolgd, en ruime ervaring heeft als schrijver over technische en wetenschappelijke onderwerpen, is sinds 1945 werkzaam als publicity manager voor de plastics division van de Engelese Imperial Chemical Industries.

Geplaatst in Boeken in het Nederlands.