Kosten en opbrengst in de reclame, Hans-F. Bobawetzky

Kosten en opbrengst in de reclameVoor ieder bedrijf, groot en klein, komt het er in deze tijd, waarin ook koopgewoonten snelle veranderingen ondergaan, en de onderlinge concurrentie steeds scherper wordt, vooral op aan door de goed gerichte en contiue reclameactiviteiten naar omzetvergroting te streven. Het is niet zo’n eenvoudige zaak de juiste klantenkring met de meest doeltreffende middelen te bereiken, en het reclamebudget op de meest efficiënte wijze over deze middelen te verdelen.

Planning, zegt Bobawetzky, is ook hier het sleutelwoord. Hij geeft in dit boek dan ook een hecht doortimmerd, gedetailleerd schema voor de planning van de reclame-inspanning. Dit schema is in Duitsland al met veel success toegepast door vele bedrijven van allerlei aard. Bovendien bespreekt de schrijver de reclamemiddelen die de ondernemer te dienste staan; hij duidt aan voor welk doel elk van hen het meest geschikt is, en geeft praktische aanwijzingen voor het meest aantrekkelijke en economische gebruik ervan.
Dit boek, dat op sommige punten door de schrijver voor Nederland is bewerkt, is voor iedere  zakenman een praktische en duidelijke gids op een terrein waar de beslissingen van doorslaggevende aard kunnen zijn voor het welzijn van het bedrijf.

Marka-Boeken Utrecht / Antwerpen – © 1968 by Het Spectrum – 159 paginas

Oorspronkelijke titel: Werbung sparsam planen
Vertaald en verwerkt door D.S.M. Bruijnis-Leppink
Omslag: Cees van Dorland

Over de auteur: Hans-Felix Bobawetzky (geb. 1910) volgde in Breslau een opleiding tot reclamedeskundige. Reeds tijdens zijn studietijd publiceerde hij in vaktijdschriften, een activiteit waaraan hij in zijn verdere carrière aandacht bleef besteden. In vele gtote bedrijven hefft hij leiding gegeven aan de reclame-afdeling. Op het ogenblik is hij werkzaam als zelfstading adviseur op het gebied van de reclame.

Geplaatst in Boeken in het Nederlands, Uncategorized.